neděle 23. července 2017

Momo za louží - Canmore -Squamish

Koukám, že na mém blogu je tak 50cm vrstva prachu.... poslední příspěvek před 9ti měsíci....ojeee ... ostuda! No nic, budu se to snažit napravit!
Jak jistě většina z vás ví, tak jsem se vydala do Kanady minulý rok v říjnu. Jeli jsme sem s Adou, ale nakonec tu každý žijeme vlastní životy. Tak už to hold někdy bývá.
Bydlím v Canmore - malé městečko v Albertě. Pracuju v kavárně bagelco a jsem spokojená. Většinu času jen makám, ale zkusila jsem si zažádato 10ti denní dovolenou abych mohla navštívit mekku lezení SQUAMISH a dopadlo to.
Kámoš z Canmore měl zrovna cestu do Vancouveru, tak jsem se k němu přidala abych nemusela řešit nekonečně dlouhou jízdu autobusem! Auto nemám (nyní už jo, ale o tom později ) tak je to cestování složitější. Cestou do Squamishe jsme nabrali i Sosu ( kámoška z Vrchlabí ).
Příjezd do Squamishe - naprostá nádhera! Chief... nedokážu popsat slovy, jen mi kapaly slzy z radosti a té krásy okolo!!!

První den pod Chiefem

První dva dny jsem vegetila s Jirgenem (taky kamarád z Vrchlabí), který bydlí se svojí přítelkyní ve Whistleru. Bohužel Jirgen musel chodit do práce, tak mi na lezení domluvil kámoše - Angličana Mikeho. S Majkem jsme lezli na Chiefa nádhernou fingercrack Exasperator 5.10! Nářez..lézt spáru po sto letech.. a hned dvě délky v kuse. Ale bylo to parádní! Super pocit, cpát prsty do spáry a vykrucovat tělo abyse člověk stále udržel. Pak jsme se s Mikem rozhodli, že se vydáme na vícedélu po vlastním, ouje... Vybrali jsme si Millennium Falcon, ale kvůli dešti jsme cestu nedolezli https://squamishclimbingsource.com/sunset-strip/.

Exsasperator

Nejvíce jsem lezla se svými kamarády ze Zéladu se kterými jsem se tu měla potkat - Gemma a Alastair, super lidi z New Zaelad alpine teamu. Díky tomu, že jsem s nimi i večer kempovala jsem poznala další parádní dvojku - Australské bratry Nielse a Jeromeho, kteří si koupili super obytňák a vyrazili spolu na 10 měsíců lézt a cestovat po Kanadě a USA.
Lezli jsme od všeho něco, bouldry, vícedélky po vlastním a sportovky. Bylo fajn, lézt s někým, kdo je je lepší v jiným lezeckým směru než ty a naopak.. Navzájem se učíš od druhýho a druhej od tebe, takhle sem to měla celý týden a bylo to super!
Hodně se mi líbila vícedélka Angel´s Crest (13délek). Na tu jsme vyrazili ve třech - s Jirgenem a Aličkem (který miluje vícedélky a ještě k tomu po vlastnim). Už na začátku mi to příjde srandovní, že vlastně nevím co všechno si mam hodit do batohu, když budu ve stěně dlouho, aby to nebylo těžký a abych měla všechno.. no sbalila sem si toho málo.. Ale kdo zase nezapomněl zaperlit byl Jirgen, který toho asi moc brát nechtěl, tak si pro jistotu nevzal lezečky... Ale je to borec, celé to dal v teniskách :DD klobouk dolu!


Alíček v akci

:P

Pohoda v teniskach

:)


Celá vícedélka byla skvělá, pěkné lezení, sice lehčí, ale výhledy nádherný... Kopa srandy a abych nezapomněla taky zaperlit, tak jsem si spletla lezečky a vzala sem si svoje útočáky, který jsou hodně malý, takže jsem zas poslední 4dýlky jen trpěla.. Klasika.







Další super den byl v lesíku pod Chiefem, kde se nachází obří množství boulder šutrů... Tentokrát můj oblíbený směr lezení... Už to byl můj poslední lezecký den - 7.den lezení bez jediného dne pauzy. Myslela jsem, že už mi lokty vyletí do vesmíru, ale ještě jsem si chtěla užít poslední den na plno. Bouldrovali jsme v naší bandě - já, bratři a Gemma s Aličkem. Zase neuvěřitelná prča.. Našli jsme si sektor v lese kousek od DREAMCATCHERU - kdo ví tak ví... Kiwáci postupně odpadli i s Jeromem, takže jsme s Nielsem zůstali ve dvou a lezli jsme až do totálního sebezničení. Pokoušeli jsme jeden boulder z Top 100 po malých lištách a když padáš tak nejdřív trefíš strom a pak teprve bouldermatku.. Zasekli jsme se tam tak minimálně na hoďku a Niels to úplně posledním pokusem dal.. Neuvěřitelný!! Ze skal jsme odcházeli pěkně pozdě :).

Trojka k pohledání

Alíček si bouldering opravdu zamiloval

Selfíčko s Jeromem :D

Krásné 7A

Alíček v 7A, taky ho dal!!

Večer jsme se sešli všichni na parkovišti, kde mě čekala hostina na rozloučenou - Kyle ( další kiwi ) připravili hostinu s hamburgerama jako goodbye momo.. Příjemný večírek s milými lidmi, oblohou plnou hvězd, kanystrem červenýho vína, hudbou a spoustou srandovních historek... Tenhle zájezd mi hodně dal! Dalo by se říct, že jsem takhle jela poprvé někam sama a většinu času strávila jen s cizincema. Rozhodně to mělo něco do sebe, na chvilku vypustit češtinu a všechny starosti hodit za hlavu!
Díky Kukymu za cestu tam a zpátky! Taky jsme si to užili s jeho novou károu!

S Kukynem na cestě zpátky


A dál jsem vám slíbila, že napíšu později o tom svým autě...
Moje super rodinka se rozhodla, že zamnou dorazí a podnikneme spolu nějaký lezecký trip tady po Kanadě a USA!!! Takže jsem začala řešit situaci auto. Že bych asi měla nějaký pořídit, protože vlakem by se asi těžko jelo někam lízt nebo bouldrovat :P. Sledovala jsem nabídky v Canmore, Banffu a Calgary, Nakonec se objevil můj favorit.. Hned první inzerát na který jsem vlastně napsala.. Chevrolet Venture. Paní mi hned volala a domluvily jsme se, že přijedu a můžu se na auto podívat ze zájemců jako první. Monča - kámoška co taky bydlí v Canmore, měla ten den zrovna volno tak byla moc hodná a svezla mě do Calgary. Ještě jsem se domluvila s jedním automechanikem, který šel na prohlídku auta semnou, protože těm autům rozumím asi jako koza petrželi. Auto se nám všem líbilo, žádná vada v motoru, jen něco málo vyměnit, trošku rez se spodu, ale jinak cajk...  Podařilo se mi ukecat i nižší cenu a auto bylo moje!! Jenže tím všechna sranda teprve začala! Nejdřív auto pojistit pak teprve jen na registraci a pak teprve můžeš řídit domů. Monča zkoušela obvolávat asi 8 různých pojišťovacích společností, že potřebujeme pojistku teď hned jinak neodvezeme auto... Všude byl nějaký problém, buď můj český  a mezinárodní řidičák a nebo, že dneska už to nepůjde max zítra. Nakonec se nám to u jedný pojišťovny zadařilo, ale byly to nervy... 3hodiny telefonování. Díky Mončo a Anet za trpělivost! Takže pak hurá registrace, kde jsem vyplajzla taky pár papírovek a hurá řídit ten můj novej Momocar domů do Canmoreeeee........

MomoCar!!!
Krásy Canmore

Ze dne 150 let Kanada

Dnešní double rainbow 

Jinak mám teď nějaké lezecké plány tady v okolí Canmore, jestli všechno vyjde bude další report. Mějte se krásně a chybíte mi !! :)

1 komentář: